Saturday, February 20, 2010

不再

我還是每週日返那間反同的教會,只是不再認同他們同性戀是罪的立場;我還是讀著那本千萬信徒用以攻擊同性戀者的聖經,只是不再相信那是神看同性戀為可憎的證據;我還是有著基督徒與同性戀者的雙重身份,只是不再相信兩者存有衝突,所以也不再活在矛盾與沮喪中。

因著這思想上的改變,我期盼著完全走出衣櫃的一天,也憧憬著跟她成為一對的站在眾人面前。

某次,我問她:「你想跟我註冊去嗎?」她回答說:「想,只是不想把我媽氣死。」是,我也不想把我媽氣死。

當世界不再攻擊我們的愛情的那日子,我會見到嗎?

3 comments:

fleur said...

good for u,認同自己最緊要

umensr said...

我自认自己是个世界主义者——恐怕是大陆唯一的世界主义者。我不认为一个人与别人不同有什么错,相反,正是这些所谓的“异类”,在完善人类对事物的认知,造就现在人类的幸福与成就的过程中起着举足轻重的作用——因为有与众不同之处,看事物的角度也有所不同,能够看到别人通常会忽略的东西。在我看来,不管同性恋也好,异性恋也罢,甚至是所谓的“恋尸癖”,“恋童癖”,“自虐症”等,如果这其中的某一人群占了主流并且仗着人多势众自以为“正统”,对不同于己的所谓的“异类”加以排斥和打压,都是种群歧视行为。人人都有追求幸福的权利,这是天赋人权。传统与伦理道德,在某些方面就有着种群歧视色彩的存在。相信如果真的有上帝存在,相比互相残害,他更希望人类的注意力转移向全人类的福祉,以及理性和真知的追求上。
我就说这些,希望能给陌生的您——命运的不屈抗争者,一丝启示。

Anonymous said...

There is not any place on this unique country the spot where the risk from thrown away naff hasn’t destroyed her damage. replica burberry I'm talking about consider things. Haven’t the majority of us spotted typically the discarded naff purses busted through foliage at the roadside and / or piled-up through tripe breakup with webpages and / or rather more serious upholster typically the body of water bed not to mention in motion with the help of the water body's? Haven’t the majority of us perceived typically the startling get higher through results not to mention proportions from landfills not to mention tripe piles approximately a lot of our towns, cities not to mention urban areas? replica gucci Without regard to what individuals you could be, you will find simply no process for which you do not know typically the naff risk. louis vuitton replica Even so this unique information stays chosen across the globe through residential not to mention advertisement spaces. chanel replica bags Typically the pushes from mother nature herself are actually altogether hopeless when considering decomposing this unique irritating information. rolex replica Who naff pouch for you to invested in would rest where landfill for everybody everlasting nature, leaky her toxicity towards the terrain not to mention polluting typically the near by the water overall body.