Thursday, August 11, 2005

猜到嗎?

跟大力同居將近十年,我們展現在人前的關係是好朋友、室友。幾次與圈內網友聊天,談及我的家人、朋友對我們關係的看法,均認為並無理由察覺不到我們真正的關係。

其實在早幾年,父母曾經懷疑過,並質問過我們是否「攪」同性戀,在深信他們是無可能接受的情況下,我否認了。之後,母親只又提過幾次便再也沒有問過了。至於兄妹們,他們卻從不過問,有幾次帶大力出席家庭聚會,各人表現十分自然,大家相處非常融洽。而她的家人比較好客,近幾年更感覺到他們很積極的邀請我參加他們的家庭聚會。對於她媽媽視我為女兒,她姐姐對我猶如妹妹的態度,我是有點心虛的,但大力卻不以為然。

至於我們的共同朋友方面,他們心裡的想法如何實在不得而知,但常常有待我們儼如一對的表現,例如我們會被稱為孖寶,大力是大寶,我是小寶,有次更有朋友在我面前,直呼大力為我的「另一半」,似乎他們已完全習慣我們總是一同出現。

而我們各自的朋友及同事都知道我跟她、她跟我的密友關係,他們不只一次驚訝於我們感情要好的程度,甚至認為連夫婦也未必如此的好。

真的會懷疑嗎?這麼親密的純友誼是不會存在的嗎?我是希望他們不曾懷疑過,不是害怕讓他們知道真相,而是想到,能純真的相信世上會有如此親密完美的友情,也是挺美的一件事。

5 comments:

Anonymous said...

well i think it is truly wonderful that you have such a good long term relationship with your gf.

my parents...well they know. my mama even referred my girl friend as "girl friend" to my sister.
i never came out verbally but they sort of know if they love me they have to love my "girl friend". i mean at least be friendly with her.

my gf's mom is ok with me, i guess. my gf and i live together and we only have a double bed. her mom came cleaning for us so i guess that's quite obvious. we get along ok. i think that's really cool.

sometimes they know,
but no need to confront them,
if u confront them, they have to make a stand,
even oppose you.
but if u just let them guess.
they might be fine with it.

:)

ash said...

相信採取這樣態度的父母為數不少,但他們總會有其底線。你的雙人床我母親就受不了。有一回,因租住的單位睡房的限制,我們被迫接受雙人床(我們是分床睡主義者),就是那張床,讓我給母親嘮叨了一年!

Anonymous said...

分床睡主義者?
any particular reason?
does it affect your sex life?

ash said...

只是覺得能睡得較為安舒而已,我倆蓋的被子厚薄不同,也不想稍有舉動便喚醒了枕邊人,正好因利成便,有點掩人耳目的好處。

說到sex life,也不見得有太大影響,只是苦了我,由我擔當「爬來爬去」的馬騮角色。嘻!

Anonymous said...

hihi

Interesting!

I am a monkey too!

keep writing and i enjoy reading your article too.